Financial Education and Sustainability: A Conceptual Framework
DOI:
https://doi.org/10.13058/raep.2022.v23n3.2239Resumo
This work arises from a literature review involving the fields of financial education and sustainability from 1995 to 2021, which researches are still insufficient and incipient. Being aware of this lack of investigation, this study aims to propose a conceptual framework based on the principles of three-term contingency, exposing the dimensions of intersection, as well as its relations between financial education and sustainability. The research has an exploratory nature and a qualitative description approach. The framework presents as previous elements: knowledge about financial education and sustainability, that influence the result and behavior elements, they are: construction and accompaniment of the personal household budget, the levels of debts, savings, and investments, in the habits of consumption and the waste production and reject, such behaviors lead to the consequence elements, they are: future life quality for the individual, as well as the legacy that will be left for the descendants, the latter being a product that influences and is influenced by the rewards and punishments that the individual can get as a result of his actions.
Downloads
Downloads
Publicado
Como Citar
Edição
Seção
Licença
Ao aceitar que seu manuscrito seja publicado no periódico Administração: Ensino e Pesquisa (RAEP), os autores declaram que o trabalho é de sua exclusiva autoria e assumem, portanto, total responsabilidade pelo seu conteúdo. Os autores concedem à RAEP uma licença de direitos não exclusivos para utilizar o trabalho das seguintes formas:
(1) vender e/ou distribuir o trabalho em cópias impressas ou em formato eletrônico;
(2) distribuir partes ou o trabalho como um todo com o objetivo de promover a revista por meio da internet e outras mídias digitais e impressas e;
(3) gravar e reproduzir o trabalho em qualquer formato, incluindo mídia digital.
Autores e leitores têm permissão para compartilhar o material, usá-lo em aulas, apresentações e também para outros fins, e criar novos conhecimentos a partir de qualquer publicação da RAEP, desde que seja atribuído o devido crédito ao trabalho original e os seus autores, por meio de citações, referências e outros meios.
O periódico adota medidas preventivas para identificar plágio por meio de software específico destinado para este fim.
A RAEP não cobra dos autores qualquer valor pela submissão ou publicação dos artigos aprovados.
Em consonância com as políticas da revista, a cada artigo publicado será atribuída uma licença Creative Commons CC-BY 4.0.