STUDENT PERCEPTION ANALYSIS OF VALUE IN DISTANCE EDUCATION SERVICES

Authors

  • Tânia Regina Frota Vasconcellos Dias Universidade Federal Rural do Rio de Janeiro , Seropédica/RJ
  • Kátia de Almeida Universidade Federal Rural do Rio de Janeiro, Seropédica/RJ
  • Marcelo Alvaro da Silva Macedo Faculdade de Administração e Ciências Contábeis da Universidade Federal do Rio de Janeiro – Rio de Janeiro/RJ

DOI:

https://doi.org/10.13058/raep.2010.v11n2.142

Keywords:

student perception, value, distance education

Abstract

The objective of this exploratory article is to study the meaning of value on distance education services in the student perspective. The means-end theory has was applied, aiming at determining the student behavior, so the linkages are hierarchically represented between the attributes (A), consequences (C) and values (V). In order to properly support this study,
it was used the laddering technique. The used sample was 36 questionnaires applied to distance post-graduate students on Public Administration, a course offered by Castelo Branco University (UCB) on partnership with the Teaching and Research Department of the Personnel
Studies Center of the Brazilian Army (DEP/CEP/EB). The results include the presentation of a hierarchic value map, where the following dominant chain elements can be identified: Instructional Material (as attribute), Learning (as use consequence) and Professional Development and Personal Development (as values).

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biographies

Tânia Regina Frota Vasconcellos Dias, Universidade Federal Rural do Rio de Janeiro , Seropédica/RJ

Mestre em Gestão e Estratégia em Negócios pela UFRRJ , Áreas de interesse em pesquisa: Gestão de serviços, Qualidade e Empreendedorismo

Kátia de Almeida, Universidade Federal Rural do Rio de Janeiro, Seropédica/RJ

Mestre em Administração de Empresas pela UFRRJ , Áreas de interesse em pesquisa: Finanças, Empreendedorismo, Ensino e Pesquisa em Administração

Marcelo Alvaro da Silva Macedo, Faculdade de Administração e Ciências Contábeis da Universidade Federal do Rio de Janeiro – Rio de Janeiro/RJ

Doutor em Engenharia de Produção pela COPPE/UFRJ. Áreas de interesse em pesquisa: Contabilidade e Finanças, Métodos Quantitativos Aplicados

Published

2010-06-30

How to Cite

Dias, T. R. F. V., Almeida, K. de, & Macedo, M. A. da S. (2010). STUDENT PERCEPTION ANALYSIS OF VALUE IN DISTANCE EDUCATION SERVICES. Administração: Ensino E Pesquisa, 11(2), 191–216. https://doi.org/10.13058/raep.2010.v11n2.142