Self-Compassion and Spirituality Practices

Facing up to the Covid-19 Context

Authors

DOI:

https://doi.org/10.13058/raep.2022.v23n2.2034

Abstract

Facing up to the COVID-19 crisis has emphasized the importance of taking at how people deal with unexpected and stressful moments, as is characterized in the current pandemic context. In this sense, the present work aimed to verify and analyze the levels of self-compassion and spirituality practices focusing on undergraduate student meditation during the COVID-19 pandemic in order to understand how these constructs may or may not positively affect the way the crisis is faced among university students. The research was developed applying a quantitative approach by gathering answers from surveys. This research was conducted in partnership with Estagiar, which has access to the mailing of students present in its database. 650 participants provided valid answers, mostly living in the state of Rio Grande do Sul, who answered a sociodemographic questionnaire, questions about well-being and meditation, as well as the Scale of Self-Compassion, validated in Brazil through the study by Souza and Hutz (2016). The results indicated that having contact with some meditation technique and practicing it more frequently during the pandemic led to higher rates of self-compassion. The participants who have never had contact with meditation and have less dedication to activities that bring well-being, demonstrated lower rates of self-compassion during the COVID-19 pandemic. In addition, individuals who remained in social isolation throughout the considered period and accessed information about the disease frequently throughout the week also demonstrated lower rates of self-compassion.

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Author Biographies

Gabriela Dressler Camillo, Universidade Federal do Rio Grande do Sul

Bacharel em Administração pela Universidade Federal do Rio Grande do Sul. 

Claudia Simone Antonello, Universidade Federal do Rio Grande do Sul

Bolsista Produtividade Cnpq. Doutora em Administração pela Universidade Federal do Rio Grande do Sul. Atualmente é professora e pesquisadora no Programa de Pós-Graduação em Administração e na Escola de Adminstração da Universidade Federal do Rio Grande do Sul. Como pesquisadora atua principalmente em estudos voltados para discussões e reflexões acerca de abordagens críticas, não ortodoxas, relacionadas a constituição de saberes e do trabalho na sociedade contemporânea. Estudos que contemplem as múltiplas realidades engendradas pela e na sociedade e suas interfaces com as organizações nas seguintes linhas de Pesquisa: a) Trabalho, Saberes e Práticas em Organizações; b) Trajetórias de Participação: Diversidade e Desigualdades; c) Topologias da Mudança Social; d) A Vida Social dos Métodos; e) Formação e Pesquisa em administração. Possui publicações nacionais e internacionais acerca do tema Aprendizagem nas Organizações. Organizadora do livros Novos Horizontes da Gestão: Competências e Aprendizagem Organizacional (2005) e Aprendizagem Organizacional no Brasil (2011) pela Artmed/Bookman, obra que obteve 54 Prêmio Jabuti em 2012 - Primeiro Lugar na Categoria Economia, Administração e Negócios.Prêmio Rolando Beulke de Melhor Docente da Escola de Administração.- Vencedora do 1º Prêmio de Melhor Docente 2019. 

Gean Carlos Tomazzoni, Universidade Federal do Rio Grande do Sul

Doutorando do Programa de Pós-Graduação em Administração da Universidade Federal do Rio Grande do Sul. Mestre em Administração pela Universidade Federal de Santa Maria (2017). Bacharel em Administração pela Universidade Federal de Santa Maria (2014). Licenciado na área de Gestão e Negócios pela Universidade Federal de Santa Maria (2017). Professor dos cursos de MBA da área de Negócios no Centro Universitário Ritter dos Reis. Pesquisador nos Grupos de Pesquisa Trabalho e Saberes na Contemporaneidade da Universidade Federal do Rio Grande do Sul; Trabalho, Organizações e Pessoas da Universidade Federal de Santa Maria e; Indivíduos, Organizações e Trabalho: Processos Psicossociais da Universidade Federal da Bahia. Tem experiência na área de Administração. Como pesquisador atua na área de estudos organizacionais, principalmente nos seguintes temas: vínculos no trabalho; cooperação nas organizações; políticas de abastecimento e sistemas agroalimentares; e organização das redes agroalimentares alternativas.

Published

2022-09-24

How to Cite

Dressler Camillo, G. ., Antonello, C. S., & Tomazzoni, G. C. (2022). Self-Compassion and Spirituality Practices: Facing up to the Covid-19 Context. Administração: Ensino E Pesquisa, 23(2). https://doi.org/10.13058/raep.2022.v23n2.2034