Redes de Empreendedorismo Cultural: Inovando na Feira de São Joaquim
DOI:
https://doi.org/10.13058/raep.2024.v25n1.2347Abstract
Este caso para ensino visa fomentar uma aprendizagem sobre a importância das redes e do capital relacional para o empreendedorismo cultural. Seus objetivos de aprendizagem são: (a) caracterizar os mercados populares como lócus de empreendedorismo cultural; (b) identificar a relevância das redes para o empreendedorismo cultural, e (c) compreender como o capital relacional sustenta o empreendedorismo cultural. O caso retrata o processo de inscrição da Feira de São Joaquim em um prêmio internacional para mercados inovadores e conta a história de um empreendedor, destacando o processo de inovação e o papel da rede para o seu negócio. Durante a produção do vídeo de apresentação da inovação que servirá para representar a feira na competição, é possível perceber características e singularidades da inovação e dos mercados populares, a relevância das redes e do capital relacional para o empreendimento.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2024 Xênia L'amour Campos Oliveira, Eduardo Paes Barreto Davel
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
By publishing a manuscript in the journal Administração: Ensino e Pesquisa (RAEP), the authors declare that the work is of their exclusive authorship and therefore assume full responsibility for its content. The authors grant RAEP a non-exclusive rights license to use the work in the following ways:
(1) Sell and / or distribute the work in hard copies or electronic format.
(2) Distribute parts of the work as a whole to promote the journal through the internet and other digital and printed media.
(3) Record and reproduce the work in any format, including digital media.
Authors and readers are permitted to share the material, use it in classes, for presentations and also for other purposes, and to create new knowledge based on any RAEP publication, as long as the due credit is attributed to the original work and the respective author(s), through citations, references, and other means.
The journal adopts preventive measures to identify plagiarism using software designed for this purpose.
RAEP does not charge authors for the article submission nor for the publishing of approved articles.
In line with the journal's policies, each published article will be given a Creative Commons CC-BY 4.0 license.