TEACHING SUSTAINABILITY AND BUSINESS ETHICS WITH BLOOM ’S TAXONOMY

Authors

  • Roberto Patrus Pontifícia Universidade Católica de Minas Gerais / PPGA, Belo Horizonte/MG
  • Helena Belintani Shigaki Pontifícia Universidade Católica de Minas Gerais / PPGA, Belo Horizonte/MG
  • Danusa Dias Reis Coutinho Pontifícia Universidade Católica de Minas Gerais / PPGA, Belo Horizonte/MG
  • Christiane Villela Pontifícia Universidade Católica de Minas Gerais / PPGA, Belo Horizonte/MG
  • Georgiana Luna Batinga Pontifícia Universidade Católica de Minas Gerais / PPGA, Belo Horizonte/MG

DOI:

https://doi.org/10.13058/raep.2012.v13n4.83

Keywords:

learning, business ethics, evaluation, sustainability, Bloom’s Taxonomy

Abstract

This study shares the experience of planning, implementation and evaluation of a sustainability and business ethics course based on Bloom's Taxonomy. Research subjects were students of a post graduate in company course, and divided into two classes of 18 and 19. The data analysis was quantitative, at first, and then qualitative, involving the analysis of all the issues that comprised the student assessment. This study offers an alternative learning assessment consistent with the planning of the proposed objectives for the course. It was concluded that Bloom's Taxonomy is an adequate tool for verifying the required learning in the area of sustainability and business ethics, as well as allowing students to receive feedback from every stage of the educational process. In addition to being practical and useful, it contributes to the planning, organization and control of the educational objectives.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biographies

Roberto Patrus, Pontifícia Universidade Católica de Minas Gerais / PPGA, Belo Horizonte/MG

Doutor em Filosofia/ Administração pela Universidad Complutense de Madrid. Áreas de interesse em pesquisa: Ensino e Pesquisa em Administração e Ética

Helena Belintani Shigaki, Pontifícia Universidade Católica de Minas Gerais / PPGA, Belo Horizonte/MG

Mestranda em Administração pela PUC/MG. Áreas de interesse em pesquisa: Ensino e Pesquisa em Administração, Avaliação em Ensino Superior, Voluntarismo e Marketing.

Danusa Dias Reis Coutinho, Pontifícia Universidade Católica de Minas Gerais / PPGA, Belo Horizonte/MG

Mestranda em Administração pela PUC/MG. Áreas de interesse em pesquisa: Ética, Desenvolvimento Sustentável, Governança e Parcerias Intersetoriais

Christiane Villela, Pontifícia Universidade Católica de Minas Gerais / PPGA, Belo Horizonte/MG

Mestranda em Administração pela PUC/MG. Áreas de interesse em pesquisa: Marketing de Luxo (premium), Comportamento do Consumidor e Ética

Georgiana Luna Batinga, Pontifícia Universidade Católica de Minas Gerais / PPGA, Belo Horizonte/MG

Mestranda em Administração pela PUC/MG. Áreas de interesse em pesquisa: Marketing, Comportamento do Consumidor, Gestão e Responsabilidade Socioambiental

Published

2012-12-31

How to Cite

Patrus, R., Shigaki, H. B., Coutinho, D. D. R., Villela, C., & Batinga, G. L. (2012). TEACHING SUSTAINABILITY AND BUSINESS ETHICS WITH BLOOM ’S TAXONOMY. Administração: Ensino E Pesquisa, 13(4), 763–803. https://doi.org/10.13058/raep.2012.v13n4.83