ADDING VALUE TOGETHER WITH STUDENTS: ANALYZING SOCIAL INFLUENCE AND COMMTIMENT AS PREDECESSORS TO STUDENT FEEDBACK

Authors

  • Tito Luciano Hermes Grillo Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul, Porto Alegre/RS
  • Thays Martins do Nascimento Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul, Porto Alegre/RS
  • Cláudio Damacena Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul, Porto Alegre/RS
  • Vinícius Sittoni Brasil Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul, Porto Alegre/RS

DOI:

https://doi.org/10.13058/raep.2014.v15n3.15

Keywords:

feedback, engajamento, influência social, cocriação de valor

Abstract

It is only natural that educators of management topics often analyze and speculate on classroom phenomena from the points of view prevalent in the field. One will observe that educators and researchers interested in the subject of services read the classroom as a service environment that is highly propitious to adding value together. The present study follows through in this line as it aims to analyze what precedes students’ proactive behavior of giving feedback to the professor, in order to promote improvement in higher education course classroom experiences. Commitment to the discipline is assessed as a direct precedent of the feedback construct, while constructs derived from the Social Influence Theory are assessed as precursors to commitment. The results, analyzed using structural equation modeling
techniques, show positive significant relations among the constructs, demonstrating that, in the classroom context, social processes affect the relationship between students and the academic discipline, and that such relationships are favorable to the behavior of collaborating toward improving the class.

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Author Biographies

Tito Luciano Hermes Grillo, Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul, Porto Alegre/RS

Mestrando em Administração e Negócios pela PUC/RS. Áreas de interesse em pesquisa: Comportamento do Consumidor, Marketing Estratégico e Inovação

Thays Martins do Nascimento, Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul, Porto Alegre/RS

Graduanda em Administração com ênfase em Marketing pela PUC/RS. Áreas de interesse em pesquisa: Comportamento do consumidor

Cláudio Damacena, Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul, Porto Alegre/RS

Doutor em Administração pela Universidade de Córdoba (Espanha). Áreas de interesse em pesquisa: Marketing Estratégico, Marketing de Serviços e Comportamento do consumidor

Vinícius Sittoni Brasil, Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul, Porto Alegre/RS

Doutor em Marketing pela UFRGS. Áreas de interesse em pesquisa: Experiências de Consumo, Marketing de Serviços e Varejo, Cocriação de Valor

Published

2014-09-30

How to Cite

Grillo, T. L. H., Nascimento, T. M. do, Damacena, C., & Brasil, V. S. (2014). ADDING VALUE TOGETHER WITH STUDENTS: ANALYZING SOCIAL INFLUENCE AND COMMTIMENT AS PREDECESSORS TO STUDENT FEEDBACK. Administração: Ensino E Pesquisa, 15(3), 533–559. https://doi.org/10.13058/raep.2014.v15n3.15