WHO TEACHES A TEACHER TO BE AN ADVISOR? PROPOSING A MODEL OF GUIDANCE FOR MONOGRAPHS, DISSERTATIONS AND THESES

Authors

  • Sônia Maria Rodrigues Calado Dias Faculdade Boa Viagem – Recife/PE
  • Roberto Patrus Pontifícia Universidade Católica – Minas Gerais.
  • Yana Torres de Magalhães Pontifícia Universidade Católica – Minas Gerais

DOI:

https://doi.org/10.13058/raep.2011.v12n4.156

Keywords:

academic guidance, educating teachers, teaching in Business Administration.

Abstract

This paper presents a methodological proposal for offering guidance in the field of academic works. It comprises a description of a template that has been successfully used by the authors. Generally, providing guidance for academic works is not included in the curriculum for teaching courses. Teachers learn how to give guidance on the job. Writing monographs represents difficult work for the majority of students and, due to this gap, this paper offers teachers an alternative methodology for providing guidance through the use of a didactic worksheet. It is hoped that this will help fill the gap present in the literature, which points to an absence of guidance parameters.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biographies

Sônia Maria Rodrigues Calado Dias, Faculdade Boa Viagem – Recife/PE

Doutora em Comportamento Organizacional pela Georgia State University
Áreas de interesse em pesquisa: Ensino e Pesquisa em Administração e Mentoria.

Roberto Patrus, Pontifícia Universidade Católica – Minas Gerais.

Doutor em Filosofia/Administração pela Universidad Complutense de Madrid com validação na UFRGS
Áreas de interesse em pesquisa: Ensino e Pesquisa em Administração – Ética nos Negócios.

Yana Torres de Magalhães, Pontifícia Universidade Católica – Minas Gerais

Doutoranda em Administração pela PUC Minas
Áreas de interesse em pesquisa: Formação de professores; Gestão de Pessoas e Relações de Trabalho.

Published

2011-12-31

How to Cite

Dias, S. M. R. C., Patrus, R., & Magalhães, Y. T. de. (2011). WHO TEACHES A TEACHER TO BE AN ADVISOR? PROPOSING A MODEL OF GUIDANCE FOR MONOGRAPHS, DISSERTATIONS AND THESES. Administração: Ensino E Pesquisa, 12(4), 697–727. https://doi.org/10.13058/raep.2011.v12n4.156