Authors

DOI:

https://doi.org/10.13058/raep.2022.v23n1.2136

Abstract

This case teaching shows us the difficulties in the internal communication of a technology company specialized in retail, in a crisis time. The aims of this case are to provide reflection about the importance of internal communication into an organization; to demonstrate the challenges of internal communication in crisis time, and identify opportunities for improvement in the downsizing communicating process. Application to undergraduate courses is recommended, especially in Business and Management courses, in subjects that approach people management, organizational and business communication, change management, internal communication or organizational environment. The case is suitable for students who have previous knowledge in internal communication, crisis management or change management, and those who need practical examples to approach the reality of the job market. The history reported in this case teaching is real and took place in 2020, a sensible time for the world economy due to the Covid-19 pandemic.

Keywords: Internal Communication; Crisis Management; Covid-19; Entrepreneurship.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biography

Hans Peder Behling, Universidade do Vale do Itajaí - UNIVALI

Doutor em Ciências da Linguagem (UNISUL/2013), Bolsista do Programa de Doutorado Sanduíche no Exterior pela CAPES (Université de Montréal/2012), Mestre em Ciências da Linguagem (UNISUL/2006), Especialista em Gestão Estratégica de Negócios (FURB-INPG/2001), Bacharel em Comunicação Social - Publicidade e Propaganda (FURB/1999). Experiência de mercado na área de Marketing, Comunicação, Publicidade e Propaganda. Atua na UNIVALI (Universidade do Vale do Itajaí) como Diretor da Escola de Artes, Comunicação e Hospitalidade e como professor no PMPGIL (Programa de Mestrado Profissional em Administração - Gestão, Internacionalização e Logística). Atuou como coordenador e professor no Curso de Pós-Graduação em Marketing Criativo, e como coordenador dos Cursos de Graduação em Publicidade e Propaganda e em Relações Públicas. Sócio fundador e CEO na empresa Relty - Aplicativo de Turismo de Aventura e Ecoturismo.

Published

2022-06-09

How to Cite

Lenzi Vicente, T. H., Pedrini, R., Souza Felipe, C. P., & Behling, H. P. (2022). . Administração: Ensino E Pesquisa, 23(1). https://doi.org/10.13058/raep.2022.v23n1.2136

Issue

Section

Teaching Cases