Do “Off” ao “On” no Mercado Atacado de Moda: o Potencial de Influenciadores Digitais
DOI:
https://doi.org/10.13058/raep.2021.v22n1.1888Abstract
Este caso para ensino apresenta a narrativa de um shopping atacadista de moda que utilizava estratégias de divulgação exclusivamente off-line, porém, devido à queda significativa na taxa de ocupação das lojas entre os anos de 2018 e 2019, optou por utilizar estratégias de divulgação no ambiente on-line. Para evoluir em direção ao ambiente digital os gestores do shopping realizaram uma reestruturação na equipe de marketing. Este novo time analisou as mudanças comportamentais dos revendedores e consumidores finais no ambiente on-line e optou por utilizar a estratégia com influenciadores digitais. Dessa forma, o objetivo deste caso é fomentar discussões quanto a estratégia seguida para inclusão no ambiente on-line e a escolha e contratação dos influenciadores digitais diante das limitações orçamentárias do shopping.
Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
By publishing a manuscript in the journal Administração: Ensino e Pesquisa (RAEP), the authors declare that the work is of their exclusive authorship and therefore assume full responsibility for its content. The authors grant RAEP a non-exclusive rights license to use the work in the following ways:
(1) Sell and / or distribute the work in hard copies or electronic format.
(2) Distribute parts of the work as a whole to promote the journal through the internet and other digital and printed media.
(3) Record and reproduce the work in any format, including digital media.
Authors and readers are permitted to share the material, use it in classes, for presentations and also for other purposes, and to create new knowledge based on any RAEP publication, as long as the due credit is attributed to the original work and the respective author(s), through citations, references, and other means.
The journal adopts preventive measures to identify plagiarism using software designed for this purpose.
RAEP does not charge authors for the article submission nor for the publishing of approved articles.
In line with the journal's policies, each published article will be given a Creative Commons CC-BY 4.0 license.